PATRI E FIGGHIU
Me patri mi dicìa: “Caru figghiu, ju, havi ‘na vita chi travagghiu, haju avutu una sula spiranza; jnchiri tutti li jorna la vostra panza. Lu munnu fu criatu ppi lottari, l’omu trova paci quannu mori, lu puvireddu lotta ppi lu pani, lu riccu lu fa ammazzari ppi lu putiri.
Caru patri, chiddu chi tu mi dici è la sacrosanta virità, ma a nui ‘stu discursu ‘un ni piaci, l’am’ a canciari chista società; casi e pani vulemu assicurati, tutt li manu vulemu assciugghiuti e chistu nui lu putemu aviri livannu a lu riccu lu putiri.
Figghiu miu, senti soccu ti dicu, lu pisci grossu mancia sempri ‘u nicu, lu pisciteddu ‘un nn’havi curazza, lu grossu lu talìa, riri e l’ammazza. Si c’è n’aceddu chi sapi cantari, comu cantava Turi Carnevali, ppi lu riccu chista è una nota amara, allura fa cantari la lupara.
Chistu succedi a ddi cantatura c’ hannu cantatu senza cumpagnia, ma si truvamu giusta la misura, truvamu quali è la giusta via. Nni la facemu ‘na bedda cantata, la cantata ddi lu puvireddu, li sunatura ccu lu cori russu e ‘ntesta ccu la faci e lu marteddu.
No, nun vulemu cchiù ricchi e putenti, No, nun vulemu chiù porci patruna; vulemu un munnu fattu di genti, un munnu fattu di travagghiatura.
PADRE E FIGLIO
Mio padre mi diceva: "Caro figlio, è una vita che io lavoro, ho avuto solo una speranza riempire tutti i giorni la vostra pancia. Il mondo è stato creato per lottare. l'uomo trova pace quando muore, il poveretto lotta per il pane, il ricco lo fa uccidere per il potere".
Caro padre, quello che tu mi dici è la sacrosanta verità, ma a noi questo discorso non piace, dobbiamo cambiare questa società: case e pane vogliamo assicurati, tutte le mani vogliamo sciolte e questo noi lo possiamo avere togliendo al ricco il potere.
Figlio mio ascolta quello che ti dico, il pesce grosso mangia sempre quello piccolo,
il pesciolino non ha la corazza, il grosso lo guarda e poi l,'ammazza. Se c'è un uccello che sa cantare, come cantava Turiddu Carnevale, per il ricco questa è una nota amara, allora fa cantare la lupara.
Questo succede a quei cantanti che hanno cantato senza compagnia, ma se troviamo la misura giusta, troviamo qual'è la giusta via. Noi facciamo una bella cantata, la cantata del poveretto, i suonatori con il cuore rosso e in testa la falce e il martello.
No, non vogliamo più ricchi e potenti, No, non vogliamo più porci padroni: vogliamo un mondo fatto di persone un mondo fatto di lavoratori.
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