DUMANNA:
Tu si' lu Petru di tutti li petri, ca fai li petri longhi, tunni e quatri; chi nni fai di li grana di sti petri, ca si' arriduttu comu spinna-quatri?
RISPOSTA: Eu su ' lu Petru di tutti li petri, e fazzu petri longhi, tunni e quatri; li dinari chi vuscu di li petri mi li manciù cu dda troia di to matri.
DUMANNA:
La sapienza di Petru Fudduni canusci un porcu mezzu li 'addini?
RISPOSTA:
La sapienza di Petru Fudduni canusci un porcu mezzu li 'addini; puru canusci a tia, gran passaluni, ca nun ti sai dari un pezzu di pani.
NNIMINO Rispunni: cui filau la prima stuppa? Cui fu ca maniau la prima zappa? Cui fu ca sprimintau la prima suppa? E chi cos'è ca cu lu tempu arrappa? Cui fici lu galera senza puppa? Lu pisci ch'intra di la riti 'ncappa? Quannu, pueta, mi sciogghi sti gruppa, Ti poi chiamari pueta di cappa. Lu dottu di Tripi
Èva fu ca filau la prima stuppa, Adamu maniau la prima zappa, Noè la sprimintau la prima suppa, E l'omu è chiddu ca 'nvicchiannu arrappa; La donna è la galera senza puppa, L'omu è lu pisci chi 'ntra riti 'ncappa; Su' pueta, e su' scioti li to' gruppa, lu già sugnu pueta, e tu sì rappa. Petru Fudduni
|
DOMANDA:
Tu sei Pietro (Fudduni) di tutte le pietre che fai pietre lunghe tonde e quadrate; cosa ne fai della grana di queste pietre, che sei ridotto come un mendicante?
RISPOSTA Io sono Pietro di tutte le pietre e faccio pietre lunghe tonde e quadrate; i denari che guadagno lavorando le pietre me li mangio con quella troia di tua madre.
DOMANDA:
La sapienza di Pietro Fudduni conosce un maiale in mezzo alle galline?
RISPOSTA:
La sapienza di Pietro Fudduni conosce un maiale in mezzo alle galline; pure conosce te uomo inetto, che non ti sai dare un pezzo di pane.
INDOVINELLO
Rispondi: chi filò la prima lana? chi maneggiò la prima zappa? chi fu che sperimentò la prima zuppa? e qual'è la cosa che il tempo raggrinza? Chi fece una galea senza poppa? qual'è il pesce che dentro la rete incappa? Quando poeta, mi sciogli questi nodi, ti puoi chiamare poeta di cappa. Il dotto di Tripi
Eva fu che filò la prima lana, Adamo maneggiò la prima zappa, Noè sperimento la prima zuppa, e l'uomo è colui che invecchiando raggrinzisce: La donna è la galea senza poppa, l'uomo è il pesce che nella rete incappa; Io già sono poeta e tu sei uomo di nessun conto, Petru Fudduni
|